سلام خدمت خوانندگان وبلاگ.

چند وقت پیش بعد از اینکه یه لپ تاپ نو خریدم (lenovo z510) روش نرم افزارهای لازم رو نصب کردم و سعی کردم که از آخرین ورژنها استفاده کنم. یکی از اونها اتوکد 2016 بود. کاری باهاش نداشتم تا زمانیکه خواستم یه نقشه که خروجی دیتیلینگ نرم افزار safe بود رو اصلاح کنم. تصورم این بود که زمان زیادی ازم نمیگیره و احتمالا با ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت کار روش میتونم تکمیل و اصلاحش کنم. ولی وقتی شروع بکار با اتوکد 2016 کردم متوجه برخی تغییرات شدم که خیلی اعصاب خوردکن بود ( آخرین ورژن اتوکدی که باهاش کار کرده بودم 2013 بود).


pickfirst2


من معمولا عادت دارم اول شی رو انتخاب میکنم و بعد دستورات رو روش اجرا میکنم. و از همه مهمتر اینکه برای پاک کردن اشیا اول اونها رو انتخاب میکنم و بعد کلید delete رو فشار میدم. ولی توی اتوکد 2016 به طور پیش فرض این کار امکان پذیر نبود. چون دیگه نیمه های شب بود و کار رو باید صبح تحویل میدادم باهاش کنار اومدم تا اینکه دیروز راه حل این قضیه رو پیدا کردم. دوست دارم اون رو باشما به اشتراک بگذارم.

راه حلش خیلی سادست. هم از طریق خط فرمان میشه و هم با منوها
۱- با خط فرمان: دستور pickfirst رو توی خط فرمان تایپ کنید و مقدار اون رو از 0 به 1 تغییر بدین. همین
۲- گرافیکی: مطابق شکل زیر از منوی tools> option و تب selection تیک قسمت Noun/verb selection رو بزنید. همین.

pickfirst

امیدوارم مفید بوده باشه. یا علی