با سلام به خوانندگان وبلاگ.

در ادامه انتشار نرم افزار محاسبه ضریب زلزله، همونطور که قول داده بودم ورژن جدیدی از این نرم افزار رو برای استفاده مهندسان عزیز آماده کردم. تغییرات این ورژن زیاد نیست و فقط تقریبا خروجی به pdf رو هم به قابلیت های برنامه اضافه کردم. برای استفاده کافیه ctrl+p رو فشار بدید. سعی کردم خروجی به نحو مناسبی اطلاعات لازم رو نشون بده.


خروجی به pdf


برای اینکار خروجی رو به فرمت HTML نوشتم و بعد توسط قابلیتهای کتابخانه Qt اون رو به pdf تبدیل کردم. برای این کار نیاز به یادگیری مقداری زبان HTML داشتم که این کار رو انجام دادم. این کار زمان زیادی رو از من گرفت. بخصوص برای خروجی متنهای فارسی دچار مشکل شدم که خدا رو شکر اون هم برطرف شد. انشالله در مورخ ۹۴/۵/۱۵ خروجی به فرمت متنی (word) رو اضافه خواهم کرد.

خروجی به pdf


در حال حاضر وارد کردن شهر (یا بهتر بگم شتاب مبنای طرح) به صورت دستی صورت میگیره و نرم افزار نمیتونه با انتخاب شهر شتاب مبنای اون رو به طور متناسب تغییر بده. راستش اضافه کردن این امکان از نظر کار برنامه نویسی کار ساده ای هست، منتها چون جدول شتاب مبنای شهرها رو ندارم و از طرفی وارد کردن این همه شهر کار زمان بری هست لذا انشالله در صورت همکاری دوستان این قابلیت نیز به نرم افزار اضافه خواهد شد. اگر کسی از دوستان جدول شتاب مبنای شهرها رو به صورت فایل متنی یا اکسل داشته باشه ممنون میشم که در اختیار من بگذاره.

مثل همیشه منتظر نظرات دوستان در رابطه با این نرم افزار هستم که انشالله تا پایان شهریور نسخه قابل قبولی رو بتونم ارائه بدم. ممنون.


دانلود نرم افزار محاسبه ضریب زلزله ( ۲۰ مگ)