سلام خدمت دوستان خوبم و خوانندگان وبلاگ.

عید سعید فطر رو خدمت مهندسین گرامی تبریک عرض میکنم.

ورژن 0.7 نرم افزار ابزارهای مهندسین عمران (civilTools) رو با تغییرات ذیل آماده ارائه کردم:

۱- ورق جان برای مقاطع IPE : شما میتونید برای حالت مقطع تک، دوبل و سوبل از ورق جان استفاده کنید. برای مقطع ناودانی به طور خودکار این قابلیت غیرفعال میشه.



۲- قابلیت اضافه کردن مقطع: با زدن کلید اضافه کردن مقطع یه مقطع IPE18 به طور خودکار اضافه میشه که میتونید مشخصات اون رو تغییر بدین. در ورود مقادیر این مقادیر باید به میلی متر وارد شوند و نرم افزار تنها در زمان نمایش آنها را به سانتی متر نشان میدهد. همچنین شما میتونید مقاطع تولید شده رو هم ویرایش کنید. ستونهای شعاع ژیراسیون و اساس مقطع به طور خودکار محاسبه میشوند. برای محاسبه درست اساس مقطع دو ستون به نامهای xm , ym به جدول اضافه شده که معرف فاصله تار خنثی مقطع تا دورترین تار در راستای x, y هستند و برای مقاطعی که خودتون اضافه میکنید این دو پارامتر رو هم به صورت دستی باید وارد کنید.
۳- تغییر واحدها: واحدها رو از میلی متر به سانتی متر تغییر دادم تا اعداد خواناتر باشند.
۴- قابلیت خروجی به اتوکد: این قابلیت رو به درخواست دوست عزیزم مهندس نایبی اضافه کردم که البته فعلا در مراحل ابتدایی هست. طرز کار اون هم به این نحو هست که یه فایل اسکریپت برای وارد کردن در اتوکد با پسوند (*.SCR) میسازه. بعد شما به دو طریق میتونید این اسکریپت رو در اتوکد اجرا کنید. روش اول با کشیدن اون به داخل محیط اتوکد هست، همین. روش دوم دستور scr رو تایپ و بعد اینتر رو میزنید. یه پنجره باز میشه که باید فایل اسکریپت ساخته شده توسط نرم افزار رو به اون معرفی کنید. همین. البته ایراداتی داره و میشه بهترش کرد. منتظر نظر و راهنمایی دوستان در این زمینه هستم.


۵- مرتب سازی مقاطع بر اساس مساحت: با کلیک روی ستون A (cm2) مقاطع بر اساس مساحت مرتب میشوند. این قابلیت برای زمانی مفید است که شما میخواهید مقاطع معادلی با مساحت های نزدیک بهم درست کنید. البته برای سایر مقادیر جدول هم این امکان را براحتی میتوان اضافه کرد. در صورت نیاز اضافه خواهم کرد.
۶- تغییرات کوچک در ظاهر گرافیکی برنامه


امیدوارم مهندسین عزیز با نظراتشون در بهتر شدن این نرم افزار کمک کنند. یا علی


دانلود آپدیت به ورژن 0.7 (۴.۵ مگ)

دانلود به طور کامل (20 مگ)