با سلام خدمت خوانندگان وبلاگ

ورژن 0.75 نرم افزار ابزارهای مهندسین عمران رو آماده ارائه به مهندسین عزیز کردم.

تغییرات ذیل رو در این ورژن اعمال کردم:

۱- اصلاح یک ایراد تایپی: یک ایراد تایپی در برنامه محاسبه ضریب زلزله که دوست عزیزمون گوشزد کردند اصلاح شد.



۲- قابلیت ذخیره و بازیابی مقاطع: راستش خودم وقتی با برنامه کار میکردم از اینکه نمیشه مقاطع رو ذخیره کرد تا دوباره برای یه پروژه دیگه استفاده کرد و یا برای همون پروژه وقتی که میخواستم بعدا مراجعه کنم و مقاطع رو ببینم (گر چند که در ایتبز هم میشه دید)، خیلی اذیت میشدم. برای همین سعی کردم که این کار رو هر طوری هست انجام بدم. خیلی تغییرات لازم بود بدم و هنوز هم نیاز هست که تغییرات اساسی دیگه انجام بشه. فعلا ذخیره مقاطع انجام میشه. منتهی چند تا مشکل کوچولو وجود داره:

  • مقاطعی که لود میشن دیگه نمیشه توی اتوکد برد. البته برای خودم مهم نیست. چون میشه همون موقع که مقاطع رو میسازم اونها رو به اتوکد export کنم.

  • اگر تغییری در مشخصات مقاطع بدین، دوباره که لود میشن مشخصاتشون محاسبه میشه و تغییرات شما اعمال نمیشه. این یعنی اینکه اگر شما هر چند تا مقطع با کلید اضافه کردن مقطع بسازید و مشخصاتش رو تغییر بدین، وقتی دوباره لودشون کنید همه IPE18 لود میشن!!

    یا مقاطع دیگر رو هم باز همینطور. البته این هم برای خودم مشکلی نداره چون معمولا نیازی به تغییر مشخصات مقاطع وجود نداره. اگر هم تغییر بدین میتونین خروجی به xml بگیرین که مقطع رو داشته باشین!

۳- تغییر در ظاهر گرافیکی: یک سری آیکون به برنامه اضافه کردم که کار با اون راحت تر بشه.

۴- ویدئوهای نحوه کار با برنامه: یک سری ویدئو تهیه کردم برای نحوه کارکردن با برنامه که در انتها برای دانلود قرار میدم.

۵- تغییر شیوه دانلود برنامه : از این به بعد ۲ تا فایل میزارم که یکی فایلهای base هست و دیگری فایل update.

  • نصب از ابتدا: دوستانی که تا بحال نرم افزار رو نصب نکردند باید هر دو فایل رو دانلود کنند و ابتدا فایل base و سپس فایل update رو نصب کنند.

  • آپدیت نرم افزار: دوستانی هم که قبلا نرم افزار رو نصب کردند و میخواهند آنرا آپدیت کنند فقط فایل update رو دانلود و نصب میکنند (مثل گذشته) و نرم افزار به روز خواهد شد.


دانلود فایل base

دانلود فایل update

دانلود ویدئوی نحوه ساخت مقاطع

دانلود ویدئوی نحوه ورود مقاطع به ایتبز

دانلود ویدئوی نحوه ورود مقاطع به اتوکد

نحوه ساخت، ذخیره و بازیابی مقاطع