اگر از مرورگر محبوب فایرفاکس استفاده میکنید، احتمالا شما هم پسورد بعضی از سایت‌هایی که از اونها استفاده میکنید رو توی فایرفاکس ذخیره میکنید تا با هربار ورود به اون سایتها فایرفاکس به طور خودکار با یوزر و پسورد شما به اون سایت لاگین کنه. مثلاً خود من برای چک کردن ایمیل هام، یا وارد شدن به وبلاگم و … همین کار رو میکنم. حالا میخوام روشی رو به شما بگم که براحتی و با اجرای یک اسکریپت به زبان برنامه نویسی پیتون بتونید لیست این سایتها به همراه یوزر و پسورد خودتون رو بدست بیارید


حالا این میتونه هم یه هشدار برای اونهایی باشه که توی مکانهای عمومی پسوردشون رو میزنند و حواسشون هم نیست که شاید بشه پسورد رو بدست آورد و هم برای کسانی مثل من که بعضی وقتها اونقدر به طور خودکار وارد سایتها میشم که اگر قرار باشه با یه مرورگر دیگه لاگین کنم پسوردم رو فراموش کردم و به این طریق میتونم پسوردم رو بدست بیارم. دیگه فکر کنم توضیح بسه و بریم سراغ روش.


روش انجام کار:

برای اجرای اسکریپت پیتون شما احتیاج به کتابخانه wxgtk دارید. در سیستم‌های دبیان بیس میتونید با دستور زیر اون رو نصب کنید:

apt-get install python-wxgtk2.8

در سیستم عامل آرچ که خودم دارم با دستور زیر اون رو نصب کنید:

sudo pacman -S wxgtk2.8

خوب حالا شما آماده اجرای اسکریپت هستید. به لینک گوگل کد زیر برید و کد پیتون رو کپی و توی ادیتور خودتون پیست کنید( و یا مستقیماً اسکریپت firefox_passw.py رو که من گذاشتم دانلود کنید). بعد هم اون رو اجرا کنید. همین!


گوگل کد

دانلود اسکریپت

منبع: +