سلام خدمت خوانندگان عزیز وبلاگ.

این بار برای شما دوستان یک جزوه آموزش متلب قرار میدم. این جزوه از یک دوره که در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله   درسال 85 برگزار شد و من هم در اون شرکت کردم برداشت شده. مدرس دوره آقای رضایی بودن که قبلا در خود پژوهشگاه مشغول به کار بودند و بعدها از اونجا رفتن. من در طول دوره کارشناسی ارشدم خیلی از برنامه هایی رو که نوشتم و توی همین وبلاگ قرار دادم با کمک و راهنمایی ایشون بود. ازشون تشکر میکنم. بریم سراغ آموزش.


آ«وزش کاربردی متلب در مهندسی عمران زلزله


این آموزش موارد ذیل رو در بر میگیره:

  1.  توضیحات کلی در مورد نرم افزار و نحوه نصب اون
  2. معرفی انواع داده در متلب، نحوه استفاده از اونها و توضیحات کلی در رابطه با محیط گرافیکی
  3.  توابع مثلثاتی، نمایی،‌ مختلط، نظریه اعداد و ...
  4.  کار با ماتریس ها شامل بدست آوردن ترانهاده، معکوس، جمع و ضرب، تغییر ابعاد reshape، جستجو در ماتریس، بدست آوردن ماکزیمم و مینیمم و ... و کار با ماتریسهای چندبعدی
  5.  پردازش تصویر Image Prossecing
  6. ساخت ام فایل ها MFile و کار با آنها
  7. کار با توابع Function
  8. صفحات آخر هم که دستخط عوض شده،‌خودم یکسری مطالب که برای انجام پروژه های مختلف از جمله مهندسی زلزله و بخصوص نرم افزار تصحیح شتابنگاشت بدست آوردم پراکنده نوشتم که اون رو هم ضمیمه کردم، به این امید که سرنخی برای کسانیکه دنبال این موضوع هستند باشه.


در آخر ذکر کنم که این آموزش بر مبنای ورژن 7.3 متلب هست که گرچند که قدیمی هست ولی جزوه بسیار عالی هست. توصیه میکنم حتما دانلود کنید. یا علی.


دانلود آموزش متلب