با سلام خدمت دوستان و مهندسان گرامی.

امروز براتون یکی از پروژه های درس تحلیل غیرخطی که با جناب دکتر زرفام داشتم رو قرار میدم. مشخصات پروژه یک قاب ۶ طبقه ۱۱ دهانه هست. مدل پلاستیک گرفته شده متمرکز با مقاطع فایبر هست. یعنی از المان zerolengthsection استفاده کردم و مقطع Fiber رو بعنوان مقطع المان انتخاب کردم. ابعاد ستون ها به صورت ۲ طبقه تیپ بندی شده است و ستونهای ۵۵ ، ۴۵ و ۳۵ سانت انتخاب شده اند. ابعاد تیرهای طبقات ۵۰، ۴۰ و ۳۰. تغییر مکان هدف ۳۶ سانت انتخاب شده است.

شکل کلی مدل و شماره گذاری گره ها به صورت زیر میباشد. مفاصل درفاصله یکدهم ابتدا و انتهای تیرها و ستونها قرار داده شده اند.


منحنی برش پایه نرمال شده در برابر جابجایی و رفتار مفاصل رسم شده اند و وضعیت مفاصل از لحاظ عملکرد IO, LS , CP در بالای هر کدام درج شده اند. در نهایت هم تعداد مفاصل به تفکیک طبقات برای تیرها و ستونها و مجموع آنها آورده شده است.





توضیح اینکه فایلهای ورودی مورد نیاز برای اجرای نرم افزار از طریق برنامه نویسی به زبان پیتون انجام شده است. سعی شده که اکثر موارد به صورت پارامتری انجام شود. لذا شما میتوانید تعداد طبقات و دهانه ها را تغییر دهید. با اجرای این فایل پیتون تمام مراحل ساخت فایلهای مورد نیاز اپن سیز، اجرای نرم افزار و سپس ترسیم خروجی ها به طور خودکار انجام میگیرد. سازه ورودی به همراه شماره گذاری گره ها!! و نمونه ای از خروجی مفاصل تیرها در طبقات ۳ و ۴.



تعداد مفاصل در تیرها به تفکیک طبقات


تعداد کل مفاصل در تیرها

نمایی از سازه در حال پوش. همانطور که مشاهده میکنید حالتی از طبقه نرم در طبقه ۵ دیده میشود که احتمالا بدلیل تغییر مقطع ستون ها از ۴۵ به ۳۵ به صورت ناگهانی میباشد.

دانلود فایل کامل به فرمت HTML

اسکریپت های مورد نیاز