امروز میخوام شرح مختصری از خط تولید پنجره های یوپی وی سی که در ساختمان‌های در حال ساخت بسیار رایج هست برای شما دوستان عزیز قرار بدم.

 1- در مرحله اول پروفیل هایی که به کارگاه آورده میشه توسط دستگاه برش به طول مورد نیاز بریده میشه. همونطور که در فیلم توضیح داده میشه دستگاه برش قادر به برش دو سر پروفیل به طور همزمان هم به صورت صاف و هم به صورت زاویه ۴۵ درجه می باشد. با وارد کردن طول پروفیل توسط اپراتور به دستگاه این فاصله توسط لیزر با دقت بالا به صورت خودکار تنظیم میگردد.

2- در مرحله بعد ورق های گالوانیزه که از قبل برش خورده اند داخل پروفیل upvc قرار گرفته و به اون پیچ میشن. با این کار مقاومت پروفیل ها افزایش پیدا میکنه.


3- در مرحله بعد توسط دستگاه پانتوگراف (کپی فرز) جای دستگیره ها، یراق و آبروها قبل از جوشکاری پروفیل روی اون تعبیه میشه.

4- در مرحله بعد پروفیل هایی که قرار است به عنوان وادارها بکار برده شوند، به منظور اینکه بتوانند درون پروفیل دیگر چفت شوند توسط دستگاه مولین زن لبه های آن اصلاح میشود.

5-  سپس مرحله اصلی سرهم کردن پروفیل ها توسط دستگاه جوش صورت میگیرد. این دستگاه دارای یک سر ثابت و یک سر متحرک میباشد که همزمان قادر به جوش دادن دو گوشه پروفیل به یکدیگر می باشد. طریقه کار دستگاه به این صورت است که ابتدا هویه بین دو سر پروفیل قرارگرفته و باعث گرم شدن و حرارت دادن آن‌ها میگردد. سپس هویه خارج شده و دو سر پروفیل با فشار به یکدیگر می چسبند. در اثر این عمل مقداری مواد ذوب شده در محل اتصال باقی میماند که توسط دستگاه تمیزکن از بین میرود. البته در پروفیل هایی که روکش دار هستند این کار با دست صورت میگیرد تا کمترین آسیب به روکش پروفیل وارد شود، ولی در هر حال در پروفیل های روکش دار در محل اتصال مقداری سفیدی باقی میماند.


6-  شیشه‌ها را معمولاً به صورت آماده خریداری و نصب میکنند، اما روند تولید شیشه هم طی بازدید از کارگاه دیگر به شرح ذیل می باشد:

بعد از اینکه شیشه‌ها به ابعاد مناسب برش خورده شد توسط دستگاه اتوماتیک شسته و خشک میگردند

سپس زهوار بین شیشه‌ها قرار گرفته و توسط دستگاه مربوطه که قابلیت تنظیم حجم مناسب گاز آرگون (با توجه به ابعاد شیشه) را دارد گاز از یک طرف تزریق و از سمت دیگر خارج میگرددتقریباً ۷۰ درصد حجم بین دوشیشه را گاز آرگون فرامیگیرد.


  در نهایت شیشه پلمپ میگردد و اطراف آنرا با چسب کاملاً پر میکنند


فیلم برش پروفیل ها

فیلم دستگاه پانتوگراف و مولین زن

فیلم دستگاه جوش