با عرض سلام خدمت مهندسین گرامی.

 بعد از یک وقفه طولانی، بالاخره یه فرصت دست داد تا بتونم تغییرات اساسی در نرم‌افزار برش پانچ ایجاد کنم. تغییرات خیلی زیربنایی هست و روشون زیاد کار کردم. خیلی کاربردی تر شده.

تغییرات این نسخه:

۱- باز کردن فایل اکسل: در این ورژن به راحتی شما میتونید مثل سایر نرم افزارها فایل اکسلی که از نرم افزار سیف خروجی گرفتید رو در فری کد باز کنید. بعد از اینکه فایل اکسل رو انتخاب میکنید برای باز کردن (توسط ctrl+ o یا از منوی فایل)، یه پنجره باز میشه که از شما میپرسه این فایل اکسل رو با چی باز کنم. شما گزینه CSI SAFE رو بزنید:

 

 

۲- تغییر مشخصات فنداسیون:

    توی این نسخه فنداسیون رو به صورت یک شی تعریف کردم که شما میتونید مشخصات اون از جمله مقاومت بتن، ارتفاع و کاور فنداسیون رو تغییر بدین. بعد از اینکه هر کدام از پارامترهای ذکر شده رو تغییر دادین، بلافاصله صفحات پانچ تمامی ستونها مجددا شناسایی شده و محاسبات پانچ انجام شده و نسبت تنش پانچ به دست می آید. تمام این کارها بسیار سریع اتفاق می افتد. شاید متوجه نشوید!

 

 

۳- تغییر مشخصات ستونها: از مشخصات ستون میتوان ابعاد ستون و موقعیت آن را تغییر داد. ابعاد ستون با پارامترهای bx, by شناخته میشود. برای تغییر موقعیت ستون ابتدا پارامتر user_location در زیر مجموعه Punch را برابر true قرار دهید و سپس پارامتر Location را تغییر دهید.

 

 

۴- خروجی به اتوکد:

  برای اینکه بتونید نقشه پانچ رو هم داشته باشید میتونید از گزینه خروجی به dxf استفاده کنید. اسم فایل رو بدید و تمام:

 

 

۵- امکان ایمپورت چندین فنداسیون به طور همزمان در یک فایل:

  این گزینه برای فندسیون های چند سطحی کاربرد داره. برای این کار به جای اینکه فایل اکسل رو باز کنید (Open)، گزینه File/Import رو بزنید. این گزینه وقتی فعال هست که حتما یک فنداسیون رو باز کرده باشید یا اینکه یک فایل خالی جدید ساخته باشید (New):

 

 

دوستانیکه ورژن های قبلی رو دارند میتونند از طریق خود نرم‌افزار اقدام به آپدیت کنند. دوستانی هم که ورژن های قبلی رو ندارند میتونند اول نرم‌افزار رو دانلود کنند و بعد اون رو آپدیت کنند. اگر در حین آپدیت به مشکل برخوردید از طریق آی دی تلگرام من @roknabadi و یا از طریق واتس آپ با شماره 09127500643 مشکل را مطرح کنید.

 

موفق باشید.

 

دانلود ورژن 0.9

راهنمای نرم افزار