با سلام خدمت دوستان گرامی و خوانندگان عزیز.
بعد از حدود ۲ ماه که از انتشار ورژن قبلی نرم افزار محاسبه ضریب زلزله میگذره، توی این مدت مشغول یادگیری بیشتر زبان پیتون و خصوصا رابط گرافیکی کیوت بودم. حاصل تلاش من توی این دو ماه و اندی نرم افزاری جدید به نام ابزارهای مهندسین عمران هست. فعلا این نرم افزار شامل ۲ ابزار هست.





۱- نرم افزار محاسبه ضریب زلزله که از قبل وجود داشت و بروز رسانی مختصری روش انجام دادم. شهرها رو اضافه کردم (البته شهرها رو از روی یه فایل اکسل که زحمتش رو یکی از دوستان توی فضای مجازی کشیده بود استخراج کردم). صفحه ورود داده ها به سه بخش با اسپلیتر تقسیم شده که با موس میتونید اندازه اونها رو تغییر بدین. حتی میتونید اونقدر موس رو به سمت چپ یا بالا بکشید که اون قسمت حذف بشه.




۲- نرم افزار محاسبه مشخصات مقاطع که فعلا برای دوبل IPE با ورق محاسبات رو انجام میده. شیوه کار به این صورت هست که شما مقاطع رو از سمت راست، فاصله لب به لب مقاطع رو در قسمت بعدی، طولهای ورق و همچنین ضخامت های مختلف رو انتخاب میکنید و بعد کلید محاسبه رو میزنید.
اگر طول ورق رو خالی بگذارید برنامه به طور خودکار از هر طرف ۲ سانتی متر برای جوشکاری خالی میگذاره و محاسبات رو انجام میده.
جدول پایین صفحه هم مقاطع تولیدی رو نشون میده.
برای ذخیره کردن به فرمت xml هم میتونید از کلید خروجی به xml استفاده کنید.
اگر هم خواستید مقاطع رو ذخیره کنید که در اجرای بعدی خود به خود قابل خواندن باشند روی کلید ذخیره کلیک کنید. در این صورت فایل به صورت باینری ذخیره میشه و در اجرای بعدی لود خواهد شد.
راستی فعلا در مورد ضریب J به نتیجه ای نرسیدم و اون رو صفر قرار دادم.



خوشحال میشم نظر دوستان رو در رابطه با نرم افزار بدونم.

دانلود نسخه مخصوص ویندوز (۱۸ مگ)